Physical Address

Wisma UOA II, No. 21 Jalan Pinang, 50450 Kuala Lumpur, Malaysia

Dividen Koperasi Tentera: Tarikh Bayar & Semak

Koperasi Tentera (KT) merupakan sebuah koperasi berdaftar dengan Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM), yang ditubuhkan pada tahun 1960 dengan tujuan menjaga kebajikan anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM). Koperasi ini berfungsi untuk meningkatkan taraf sosioekonomi anggotanya melalui pelbagai produk kewangan dan perkhidmatan, termasuk pembiayaan peribadi, perlindungan takaful, dan skim simpanan.

Apa Itu Koperasi Tentera?

Koperasi Tentera (KT) adalah koperasi jimat cermat dan pinjam meminjam yang menyasarkan untuk menyediakan kemudahan menabung kepada anggota ATM. Selain itu, KT turut menyediakan pelbagai produk dan perkhidmatan kewangan yang membantu anggotanya dalam menguruskan kewangan dengan lebih bijak.

Sejak penubuhannya, KT telah memperkenalkan pelbagai inisiatif seperti Polisi Pinjaman pada tahun 1966 dan produk insurans berkelompok pada tahun 1976 untuk meningkatkan kesejahteraan ahli. Keahlian KT dibuka bukan hanya kepada anggota ATM tetapi juga kepada kakitangan awam di bawah Kementerian Pertahanan Malaysia dan pesara ATM.

Produk dan Perkhidmatan Koperasi Tentera

KT menawarkan pelbagai produk pembiayaan peribadi, perlindungan takaful, pajak gadai Islam Ar-Rahnu, dan pembiayaan SME. Produk pembiayaan peribadi yang ditawarkan termasuk pembiayaan berpenjamin dan tanpa penjamin, pembiayaan ekspres, serta pelan takaful dan cukai jalan. Semua produk ini adalah pembiayaan Islamik yang patuh Syariah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *